
Arama Motoru Aracında, genellikle SEM ve / veya "Ücretli Arama" yöntemini kullanarak, hem SEO hem de SEM'i kapsayacak şekilde, daha uzun süreli arama pazarlamasıyla ücretli girişlere başvururuz. Aşağıda SEM etkinliklerine başvurmak için kullanılan en yaygın terimlerden bazıları şunlardır:
Ücretli arama ağı reklamları
Ücretli arama reklamcılığı
PPC (pay per click - tıklama başına ödeme)
PPC (pay per call - görüşme başına ödeme) - özellikle mobil arama kullanıcılarına sunulan bazı reklamlar, bir akıllı telefondan doğrudan arama yapılmasına neden olan tıklama sayısına göre ücretlendirilebilir.
CPC (cost per click - tıklama başına maliyet)
CPM (cost per thousand impressions - bin gösterim başına maliyet) *
Çoğu arama ağı reklamı CPC / PPC bazında satılır, ancak bazı reklamcılık seçenekleri de CPM temelinde satılabilir.
Google AdWords, arama pazarlamacıları tarafından kullanılan en popüler ücretli arama platformudur. Bunu, Yahoo'daki reklamların önemli bir bölümünü de içeren Bing Ads takip eder.
Bunun ötesinde, büyük sosyal ağlarda bir dizi “2. kademeli PPC platformu” ve PPC reklam seçenekleri bulunmaktadır.