
Küçük bir işletmeyi yönetirseniz, muhtemelen çok farklı şapkalar giyersiniz. Çoğu zaman, sitenize trafik çekmek, işinizi büyütmek veya ürün ve hizmetlerinizi satmayı düşünmek için çok az zamanınız var, başarınız için hayati önem taşıyor olsa bile. Pazarlama otomasyonu, kitlenizi bulmanıza, müşterilerinizi meşgul etmenize ve markanızı oluşturmanıza yardımcı olan bir yazılımdır.
E-posta pazarlaması ve pazarlama otomasyonu arasındaki fark nedir?
Cevap düşündüğünüzden daha basit. Her iki araç da kitlenizle etkileşim kurmak için birincil kanal olarak e-postayı kullanırken, e-posta pazarlaması yalnızca e-posta gönderimlerinizin alıcıları tarafından gerçekleştirilen işlemleri izler. Diğer taraftan pazarlama otomasyon yazılımı, işinizle ilgili her dijital etkileşimi bir potansiyel olarak görüp yönetir. Ayrıca potansiyel müşterilerinizin geçmiş aktivitelerini derler ve size 360 derecelik bir görüş sağlar.
E-posta pazarlama ve pazarlama otomasyonu arasındaki farkların çoğu, analitik yaklaşımlarından kaynaklanmaktadır. E-posta pazarlama araçları, bir alıcının e-posta kampanyanızdaki davranışını izler. Potansiyel müşteri ya da müşteri e-postanızı açtı mı? Bir bağlantıyı tıkladı mı? Hangi bağlantı ve kaç kez? Ve toplu veri elde edersiniz, böylece insanların yüzde kaçının e-postanızla ne yaptığını ve yüzde kaçının hiçbir şey yapmadığını görebilirsiniz.
Pazarlama otomasyonu ile, bu e-posta verilerini ve daha fazlasını elde edersiniz. Potansiyel müşterinizin davranışı, şirketinizle web üzerinde etkileşimde bulundukları her yerde izlenebilir. Bu bağlantıyı tıkladıklarında sitenizdeki bir açılış sayfasına gittiler mi? Sonra ne yaptılar? Bir doküman mı indirdiler, bir ürüne mi baktılar. Satın alma işlemi yaptılar mı? Eğer öyleyse, ne kadar sürdü? Hâlihazırda yolculuğunuzun resmini tam olarak görmek, gözlenen davranışa göre daha fazla hedefli kampanya planlamanızı sağlar.
Bir e-posta pazarlama sistemi üzerinden bir e-posta gönderdiğinizde, potansiyel müşterinin satın almak için bir harekete geçirici mesajla bağlantıyı tıklayıp tıklamamadığını anlayabilirsiniz. Ayrıca, bu müşteri adayının müşteri olup olmadığını görmek için CRM'nizi kullanabilirsiniz. Ancak bir müşterinin bir e-posta açması ve daha sonra bir satın alma işlemi yapması, yalnızca e-posta nedeniyle bir satın alma işlemi yaptığı anlamına gelmez. Sitenizde bir düzine ek temas noktası ile uğraşmış olabilirler. Pazarlamacıların yüzde 78'i içerik yatırım geri dönüşünü ölçmek için uğraşırlar.
Pazarlama otomasyonu ile, yol alacağınız yolculuğun tamamını takip edebilir ve (genellikle) e-postanın dışında gerçekleştirilen sonraki işlemler de dahil olmak üzere satın alma yolunu tam olarak görebilirsiniz. Satın alma davranışı hakkında varsayımlar yapmak yerine, haritalayabilirsiniz. Bu, hangi işlemlerin ve varlıkların gerçekten dönüşümleri ve satışları artırdığını ve zaman kaybı olduğunu görmenizi sağlar.
Pazarlama otomasyon sistemleri, davranış analizine dayanan akıllı eylem ile bir üst seviyeye çıkıyor. Potansiyel müşteri davranışına bağlı olarak, sistem iletişimin zamanlamasını, paylaşılan mesajı optimize edebilir ve hatta telefon görüşmeleri veya doğrudan posta gibi çevrimdışı iletişim için öneriler oluşturabilir.